Tuesday, 5 January 2010

မုိးျပာဂုိဏ္း



ထုိအဖြဲ႕၏ လွဳပ္ရွားပုံမွာ သုိသိပ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ျပန္႕ပြါးေန
ေသာ ျမိဳ႕ၾကီးမ်ားမွာ ရန္ကုန္၊ မႏၱေလး၊ ကခ်င္ျပည္နယ္၊ ျမစ္ၾကီးနား၊
မုိးညင္း၊ မုိးေကာင္း၊ ပဲခူတုိင္း ေတာင္ငူ၊ ျပည္ စသည္တုိ႕တြင္ အမ်ား
အျပား ျပန္႕ႏွံ႕ေနပါသည္။

ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒီဘက္ အဓိက ဂုိဏ္းေခါင္းေဆာင္

၁။ ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာပုရုသွ် (ဘုရား)၊
ေခါင္းေဆာင္ၾကီး (ခ)သွ်င္မုိးျပာ (ခ) ရွင္မုိးျပာ (ခ) အရွင္ဥာဏ (ခ) ရွင္ဥာဏ
(ခ) ဥာဏ (ခ) ဓမၼ၀ိဟာရီ (ခ)ဓမၼ၀ိဟာရီ အရွင္ဥာဏ (ခ) ဓမၼ၀ိဟာရီ ရွင္ဥာဏ
(ခ) ဓမၼ၀ိဟာရီ ဥာဏ (ခ)ဓမၼ၀ိဟာရီ ရွင္မုိးျပာ (ခ) ဘၾကီး ၀ိဟာရီ (ခ) အႏုပါဒါ
(ခ) ေဗာဓိဥာဏ (ခ)ေမာင္ဥာဏ္ထက္

၄င္း အမည္မ်ားသည္ ဂုိဏ္းေခါင္းေဆာင္ၾကီး တဦးတည္းသာ ျဖစ္ပါသည္။

-ရန္ကုန္ျမဳိ႔ ၊ ေျမာက္ဥကၠလာပ၊ (ဌ) ရပ္ကြက္၊ သစၥာပန္းလမ္း၊ အမွတ္
(၂၀)၊ မုိးျပာျခံ။
-မႏၱေလး၊ ရန္ကင္းေတာင္ေျခ၊ အႏုပါဒါယဥ္ေက်းမူတရားဌာန၊ ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒ
ဗုဒၶဘာသာ၊ မုိးျပာျခံ၊
-မႏၱေလး၊ အေရွ႕ ရုိးမအေျခ၊ မုိးေပါက္က်ေခ်ာင္၊ မုိးျပာေက်ာင္း။


၂။ ဓမၼ၀ိဟာရီ ရွင္ဂုဏ
-ရန္ကုန္ျမဳိ႔ ၊ ေျမာက္ဥကၠလာပ၊ (ဌ) ရပ္ကြက္၊ သစၥာပန္းလမ္း၊ အမွတ္ (၂၀)၊
မုိးျပာျခံ။
-မႏၱေလး၊ ရန္ကင္းေတာင္ေျခ၊ အႏုပါဒါယဥ္ေက်းမူတရားဌာန၊ ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒ
ဗုဒၶဘာသာ၊ မုိးျပာျခံ၊
-မႏၱေလး၊ အေရွ႕ ရုိးမအေျခ၊ မုိးေပါက္က်ေခ်ာင္၊ မုိးျပာေက်ာင္း။

၃။ ဓမၼ၀ိဟာရီ ရွင္ဇဋိလ
-ရန္ကုန္ျမဳိ႔ ၊ ေျမာက္ဥကၠလာပ၊ (ဌ) ရပ္ကြက္၊ သစၥာပန္းလမ္း၊ အမွတ္ (၂၀)၊
မုိးျပာျခံ။
-မႏၱေလး၊ ရန္ကင္းေတာင္ေျခ၊ အႏုပါဒါယဥ္ေက်းမူတရားဌာန၊ ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒ
ဗုဒၶဘာသာ၊ မုိးျပာျခံ၊
-မႏၱေလး၊ အေရွ႕ ရုိးမအေျခ၊ မုိးေပါက္က်ေခ်ာင္၊ မုိးျပာေက်ာင္း။

၄။ ဓမၼ၀ိဟာရီ ရွင္နာဂ
-ရန္ကုန္ျမဳိ႔ ၊ ေျမာက္ဥကၠလာပ၊ (ဌ) ရပ္ကြက္၊ သစၥာပန္းလမ္း၊ အမွတ္ (၂၀)၊
မုိးျပာျခံ။
-မႏၱေလး၊ ရန္ကင္းေတာင္ေျခ၊ အႏုပါဒါယဥ္ေက်းမူတရားဌာန၊ ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒ
ဗုဒၶဘာသာ၊ မုိးျပာျခံ၊
-မႏၱေလး၊ အေရွ႕ ရုိးမအေျခ၊ မုိးေပါက္က်ေခ်ာင္၊ မုိးျပာေက်ာင္း။

၅။ ဓမၼ၀ိဟာရီ ေဒၚသီလနႏၵီ
-ရန္ကုန္ျမဳိ႕ ေျမာက္ဥကၠလာပ (ဌ) ရပ္ကြက္၊ သစၥာပန္းလမ္း၊ အမွတ္ (၂၀)၊
မုိးျပာျခံ။
-မႏၱေလး၊ ရန္ကင္းေတာင္ေျခ၊ အႏုပါဒါယဥ္ေက်းမူတရားဌာန၊ ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒ
ဗုဒၶဘာသာ၊ မုိးျပာျခံ၊
-မႏၱေလး၊ အေရွ႕ ရုိးမအေျခ၊ မုိးေပါက္က်ေခ်ာင္၊ မုိးျပာေက်ာင္း။
(ဤငါးဦးတုိ႔သည္ မူလျဖစ္သူမ်ား၊ ဂုိဏ္းေထာင္သူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္)

ဆက္လက္ေလ့လာရန္ လင့္ခ္မ်ား-
http://dhammaanalysis.multiply.com/reviews/item/24
http://www.sbay-student.org/2009/11/blog-post_27.html

16 comments:

ေနမိုး said...

ေသဟဲ့ နႏၵိယ လို႔သာ ေျပာလိုက္ခ်င္ေတာ့တယ္။ မင္းသိခၤႀကီး မရွိေတာ့လို႔ မေနာမယေတြ တစခန္းသိမ္းၿပီလို႔ ထင္ေနတုန္း ဒီမိုးျပာဂိုဏ္းကလည္း ေပၚလာျပန္ၿပီး။ ဒီတခါေတာ့ မေနာမယထက္ေတာင္ ဆယ္ခါျပန္ သာေနပါ့လား။ ဒါေတာ့ ဂိုဏ္းတေခတ္ ဆန္းသစ္လာျပန္ၿပီ။

ဆရာေ ါင္းေရ ... က်ေနာ္တို႔လည္း ဂိုဏ္(ကိုင္း) တဂိုဏ္း(ကိုင္း)ေလာက္ ေထာင္ရင္ ေကာင္းမယ္ထင္တယ္။ ဘူးေစ့ေလးပ်ိဳး၊ ဘူးစင္ေလးေဆာက္၊ ဘူးကိုင္း(ဂိုဏ္း)ေလးေတြေထာင္လိုက္ရင္ေတာ့ ငါဟဲ့ ဘူးကိုင္းခ်ဳပ္ႀကီး(ဂိုဏ္း) ျဖစ္ရခ်ည္ေသးရဲ႕။

ေမအိခင္ said...

ကိုေအာင္ေရ ေရာက္တယ္ေနာ ခ်မ္းေျမ့ပါေစ

ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္ said...

ေကာင္းတယ္ဗ်။ မုိးျပာက ေထာင္ေနတာ နယ္ေတြဘက္ဗ်။ ဟုိး ကခ်င္ျပည္နယ္ အထက္ပုိင္း။ ကေလး။ ပင္လည္ဘူး။ ေအာက္ နယ္စပ္ပုိင္း အလဲလုိေတြဘက္ႏွင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံထဲဗ်ာ။ www.yatana.co.cc ဆုိတာ အဲဒါကုိ အဓိက ျဖန္႔ေနတာ ၾကာေပါ့

Myo Win Zaw said...

ဘာေတြလဲ မသိေတာ့ဘူး ေတာ္ေတာ္ရႈပ္မဲ့ပုံဘဲ ကိုေအာင္ေရ happy new year ဗ်ာ က်န္းမာ ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ

ဒူကဘာ said...

ေအးဗ်ာ တိုင္းျပည္က ရုတ္ရုတ္သဲသဲ ဒီလူေတြက တေမွာက္၊ က်ေနာ္လဲ လာႏႈတ္ဆက္ပါတယ္ ကိုေအာင္ Peace of mind to u ပါဗ်ာ။

Maydarwii said...

အဲဒီမိုးျပာဂိုဏ္း ပထမတည္ေထာင္သူက နဂိုက ဘုန္းႀကီးပဲ။ ဖဆပလေခတ္ သာသနာသန္႔ရွင္းေရးမွာ အဓမၼ၀ါဒီသတ္မွတ္ခံရၿပီး ေထာင္က်တယ္။ က်မ သိသေလာက္ ေထာင္က်တာ တႀကိမ္ထဲေတာင္ မဟုတ္ဘူး။ ၂ ခါလား၊ ၃ ခါလားပဲ။ ေထာင္က်ရာက ျပန္လြတ္လာၿပီး ဘုန္းႀကီးျပန္မ၀တ္ေတာ့ဘဲ မူကြဲေအာင္ အျပာေရာင္ ၀တ္လိုက္ေတာ့တာတဲ့။

ယံုတဲ့သူေတြကလဲ ယံုၾကတယ္။ အဘိဓမၼာဆရာႀကီးတေယာက္ေတာင္ သူတို႔ ေဟာေျပာခ်က္ေတြ နားေယာင္ၿပီး မိုးျပာဂိုဏ္းထဲ ၀င္သြားတာ ျမင္ဖူးတယ္။ ေတာ္ေတာ္ေတာ့ ျပန္႔ပြါးေနၿပီ။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြလဲ တတ္ႏိုင္သေလာက္ေတာ့ ေျပာေဟာ ေနၾကတာပါပဲ။ သာသနာအတြက္ ရင္ေလးစရာပါ။

YoungGun said...

ဒီအေၾကာင္း ေသခ်ာမသိေသးလို႔ ဘာမွ မေရးခဲ့ခ်င္ပါဘူး။ တခ်ဳ႔ိဟာေတြက ကုိယ့္ဦးေႏွာက္ေသးေသးေလးနဲ႔ လိုက္မမီေသးလို႔ပါပဲ။ ယုံၾကည္တာ တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္။ အမွန္တရားဆီ သြားရာလမ္းမွာ တူညီခ်င္မွ တူညီလိမ့္မယ္။ ... ဆရာပါရဂူရဲ႔ သိဒၶတၲကေတာ့ ျမစ္ကမ္းေဘးမွာ ေရစီးသံေတြ နားဆင္ေနဆဲပါပဲ..။

ေႏြဆူးလကၤာ said...

ေအးဗ်ာ က်ေနာ္မသိေသးဘူးဗ်။ ေက်းဇူတင္ပါတယ္။

ကလူသစ္ said...

ၾကားဘူးတယ္ဗ်။ ဘာေတြမွန္းေတာ႔ ေသခ်ာမသိဘူး။

ကုိေအာင္(ပ်ဴႏုိင္ငံ) said...

ေနမုိးေရ ...
ဆရာမင္းသိခၤတုိ႕နဲ႕ ေရာမလုပ္ပါနဲ႕ သူတုိ႕က ေ၀ဒပညာရွင္ေတြပါကြယ္၊ မင္း ဗူးစင္က အသီး သီးရင္
သတိရေပးပါ ...း)

အမ ေမအိခင္၊ ကုိေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္၊ ကုိမ်ဳိး၀င္းေဇာ္၊ ကုိဒူကမၻာ၊
မေမဓါ၀ီ၊ ကုိyounggun၊ ကိုေႏြဆူးလကၤာနဲ႕ ကိုလူသစ္တုိ႕ အပါအ၀င္ စာဖတ္ျပီး ေျခရာမခ်န္ခဲ့သူ ဘေလာ့ဂါ
ညီအကို ေမာင္ႏွမ အေပါင္း၊ စာလာဖတ္သူ အေပါင္း
ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

၂၀၁၀ ႏွစ္စ အခုလုိ အခ်ိန္မွာ ၂၀၁၀ မွာ ရင္ဆုိင္ရေတာ့မဲ့ ျပႆနာေတြ အေၾကာင္း အားလုံးက အနည္းနဲ႕ အမ်ား ဆုိသလုိ ေခါင္းစားေနတာကို
ထပ္ျပီး ေခါင္းစားေအာင္ လုပ္လုိက္တာ မဟုတ္ပါဘူး။
က်ေနာ့္ ကဗ်ာထဲက “မုိးျပာေရာင္ဂုိဏ္း” စာသားကို ရွင္းခ်က္
ထုတ္ရင္နဲ႕ ညီငယ္ ျမစ္ဆုံက သိခ်င္တယ္ ဆုိလုိ႕ ရွင္းျပရင္နဲ႕ ဒီပုိ႕စ္ကို သမုိင္းမွတ္တမ္းပုံစံ တင္လုိက္တာပါ။

မေမဓါ၀ီ ေရးခဲ့တဲ့ေကာ္မန္႕မွာ ေရးထားတာကို အားလုံးဖတ္ျဖစ္ ၾကမွာပါ၊ အဲဒါဟာလည္း တကယ့္ကုိ
သိထားသင့္ ေနာက္ခံသမုိင္းေၾကာင္း တစ္ခုပါ။

မုိးျပာဂုိဏ္းအေၾကာင္းကုိ က်ေနာ္ စသိတာက
လြန္ခဲ့တဲ့ (၅)လ ပတ္၀န္းက်င္ကပါ။
ရန္ကုန္က သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္က မုိးျပာဂုိဏ္း
ေခါင္းေဆာင္ (၇၀)ႏွစ္ျပည့္ေမြးေန႕ဗီြဒီယုိေခြ
အေၾကာင္းကို အင္တာနက္မွာ စကားေျပာရင္း သိခဲ့တာပါ။ အဲဒီေမြးေန႕ (၂၇.၂.၁၀၀၉)မွာ မုိးျပာ
ဂုိဏ္း ထူေထာင္ျခင္း (၂၅)ႏွစ္ျပည့္ပါ လုပ္ခဲ့ၾက
ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ပုိင္း မုိးျပာဂုိဏ္း ဘာေတြ လုပ္ေနသလဲဆုိတာ သိပ္မေလ့လာျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။

လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္လေလာက္က အသံတခ်ဳိ႕ကို ျပန္ျပီး
ၾကားလာရပါတယ္။ မုိးျပာဂုိဏ္းကို ေထာက္ခံသူေတြ
ထဲမွာ ျမန္မာျပည္ထဲက တရုတ္လူမ်ဳိး စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္
အခ်ဳိ႕၊ လူ၀တ္ေၾကာင္ အခ်ဳိ႕တုိ႕အျပင္ ျပည္ပႏိုင္ငံၾကီး
တစ္ခုရဲ႕ နာမည္ၾကီး ျမိဳ႕ေတာ္ၾကီး တစ္ခုက ပညာရွင္ တခ်ဳိ႕ပါ ပါ၀င္ေၾကာင္း သတင္းေတြ ၾကားခဲ့ရပါတယ္။
သိပ္မေသခ်ာတဲ့ သတင္းေတြအရ မုိးျပာဂုိဏ္းဟာ
လာမဲ့ လ အနည္းငယ္အတြင္း ႏိုင္ငံၾကီးတစ္ခုမွာ
သူတုိ႕ဂုိဏ္းရဲ႕ ဌာနခြဲတစ္ခုကို ဖြင့္လွစ္ေတာ့မယ္
လုိ႕ ၾကားေနရပါတယ္။

ဒီမုိကေရစီ ႏုိင္ငံတုိင္းမွာ လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္ခြင့္ ဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္ရွိပါတယ္။
မည္သည့္ အသင္းအပင္းမဆုိ မွတ္ပုံတင္ႏိုင္ပါတယ္။

သုိ႕ေပမဲ့ အခု မုိးျပာဟာ ရွိေနတာကို ျပင္းျပင္းထန္းထန္း
ေ၀ဖန္ျပီး ခြဲထြက္သလုိလုိ စနစ္သစ္ထြင္သလုိလုိ
လုပ္တဲ့ ကိစၥဆုိေတာ့ အမ်ားသိသင့္တယ္လုိ႕
ထင္ျပီး ဒီပုိ႕စ္ကုိ တင္ခဲ့ပါတယ္။

က်ေနာ့္အေနနဲ႕ မုိးျပာဂုိဏ္းကုိ လုံး၀လက္မခံပါ။

အားလုံးကို ေက်းဇူးပါ...။

Younggun said...

အကို..က်ေနာ္ ဘာဖီလင္မွ မျဖစ္ခဲ့ပါဘူး အေပၚက ကိုေနမုိးေျပာသြားတာလဲ ဘာမွ မခံစားရပါဘူး။ ကိုယ္ စိတ္မဝင္စားတဲ့၊ တလံုးတပါဒမွ မသိေသးတဲ့ မုိးျပာဂုိဏ္းအတြက္လဲ ကာကြယ္ေလွ်ာက္လဲတာ အယူခံဝင္ရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆရာပါရဂူရဲ႔ မဟာယာနနဲ႔ ေထရဝါဒဆုိတဲ့ ယာဥ္ႏွစ္စီးအေၾကာင္း၊ အဲဒီၾကားကမွ ဘယ္ဘာသာ စကားနဲ႔ ေရးေရး လွပေမႊးျမေနမယ့္ ေဗာဓိဥာဏ္အလင္းတန္း..ေတြ ရွိႏုိင္တယ္ဆုိတဲ့အေၾကာင္း... တစ္ခ်က္ လက္တုိ႔လိုက္တာပါ။ ..အုိင္စတုိင္းႀကီးဆုိသလို.. အနႏၲစၾကာဝဠာထဲမွာ လူဟာ ပိစိညွက္အမႈန္ေလးသာ..ဆုိတာ.. ျပန္သတိရမိလို႔ပါ။

TNS said...

ကိုေအာင္
စာလာဖတ္ပါတယ္..။
ႏ်စ္သစ္မွာ အရာရာအဆင္ေျပပါေစ..။
လာလည္မလား...။

ျမစ္ဆံု said...

ကိုေအာင္

က်ေနာ္ရာက္လာတယ္၊က်ေနာ္မသိေသးတဲ့၊သိခ်င္ေနတဲ့
အရာေတြကိုေဖာ္ျပေပးတဲ့အတြက္လည္းအမ်ားႀကီးေက်းဇူးတင္ပါတယ္၊ဘာေျပာရမွန္းေတာင္မသိေတာ့ဘူး၊ဒါေပမယ့္
ေျပာလိုက္ဦးမယ္၊က်ေနာ္ကျမစ္ႀကီးနားကပါဒီလိုအရာေတြ
ျမစ္ႀကီးနားဘက္ေရာက္ေနတာက်ေနာ္မသိေသးဘူး၊ခုကို
ေအာင္ေျပာမွသိတာ၊ကိုေအာင္ေရ မရွင္းလို႔ေမးဦးမယ္၊သူ
တို႔ကဘာကိုကိုးကြယ္တာလဲ၊ဗုဒၵျမတ္စြာဘုရားကိုပဲလား

sweetpeony said...

ဒီအသင္းဟာ ဗုဒၶဘာသာကေန လံုး၀ကြဲထြက္ေနတဲ့ ဂိုဏ္းျကီးလုိ႔ပဲျမင္ပါတယ္...။ ဗုဒၶဘာသာအေနနဲ႔ျကည့္ရင္ လံုး၀လက္ခံလုိ႔မရတဲ့ အယူအဆေတြကို က်င့္သံုးေနျကတာပါ..။ ဥပမာ ငါးပါးသီလကို ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္ေစမယ့္.. ဘုန္းျကီးေတြ အရက္ေသာက္လုိ႔ရတာတုိ႔ ကာမကိစၥတုိ႔... ဗုဒၶဘာသာကုိ ေသခ်ာ နားလည္လက္ခံတဲ့သူေတြအတြက္ ဒါေတြဟာ မိစာၧအယူအဆေတြပါပဲ...။ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ ကိုးကြယ္ေနတဲ့ ဘာသာမွာကိုက ၀ါးတားတားျဖစ္ေနရင္ သူတုိ႔ အေျပာထဲ ေမ်ာသြားမွာ အေသခ်ာပါပဲ...။ အဓိက က ဗုဒၶကို ဓမၼကို ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္ေအာင္လုပ္ ျပီး လူေတြကို သူတုိ႔ အယူ၀ါဒထဲ ဆြဲသြင္းေနတာလုိ႔ပဲ ျမင္ပါတယ္..။ ဓမၼႏၱရယ္ပါ..။

shan said...

အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ စတုကၠနိပါတ္၊ ေရာဟိတႆသုတ္တြင္ လာသည့္ “သညာနဲ႔ စိတ္ရွိေသာ ဤတစ္လံမွ်ေလာက္ေသာ ကုိယ္ေပၚမွာပင္ ဒုကၡ၊ ဒုကၡျဖစ္ေႀကာင္း၊ ဒုကၡျငိမ္းမႈနဲ႔ ဒုကၡျငိမ္းမႈသုိ႔ သြားရာလမ္းတု႔ိကုိ ငါ ဘုရား ပညတ္ေတာ္မူ၏” ဟူသည့္ ေဒသနာေတာ္ႏွင့္ “သႏၵိဌိေကာ = လက္ေတြ႔မ်က္ေတြ႔ က်ေသာတရားသာလွ်င္ ဗုဒၶ၏ တရား” ဟူသည့္ တရားေတာ္၏ ဂုဏ္ေတာ္တုိ႔ကုိ လက္ကုိင္ျပဳျပီး လူတစ္ေယာက္ လက္လွမ္းမမီနုိင္ေသာ မေမြးဖြားခင္ အတိတ္ကာလက ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ေသာအရာ၊ ေသဆုံးျပီးေနာက္ ျဖစ္ပ်က္လာမယ့္အရာ၊ အတိတ္ဘ၀၊ ေနာက္ဘ၀၊ ပရေလာက စသည္တုိ႔ကို မေျပာဘဲ လက္ေတြ႔မ်က္ေတြ႔ ရင္ဆုိင္ေတြ႔ႀကဳံေနရေသာ ေမြးဖြားခ်ိန္မွ ေသဆုံးခ်ိန္အထိတည္ရွိေနသည့္ ပစၥဳပၸန္ျဖစ္တည္မႈကုိသာ ဦးစားေပးလ်က္ ထုိပစၥဳပၸန္ဘ၀မွာပင္ လူ၏ တစ္ဘ၀ကမွ အျခားတစ္ဘ၀သုိ႔ိ ကူးေျပာင္းက်င္လည္ေနႀကပုံ၊ ဒုကၡေတြ႔ႀကဳံရပုံ၊ ထုိဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ အားထုတ္ပုံနည္းလမ္း စသည္တုိ႔ကုိ တည္ေဆာက္ျပေသာ ဘာသာျဖစ္သည္။ လူတစ္ေယာက္သည္ ေမြးဖြားခ်ိန္မွ ေသဆုံးခ်ိန္အတြင္း ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံဟူေသာ ကံသုံးမ်ိဳးျဖင့္ ျပဳမူတုန္႔ျပန္သည္။ ထုိကံသုံးမ်ိဳးကပင္ ထုိသူ မည္သူမည္၀ါ၊ မည္သည့္ဘုံမွာ ေနသည္၊ မည္သုိ႔ေသာေလာကအျမင္ျဖင့္ မည္သုိ႔ ျပဳမူေနထုိင္သည္ဆုိသည္ကုိ အဆုံးအျဖတ္ျပဳသည္၊ (ေနထုိင္ေသာ ကမၻာခ်င္းတူေသာ္ျငား သူခုိးတစ္ေယာက္ျမင္ေသာ ေလာကႏွင့္ ျဖဴစင္သူတစ္ေယာက္ ္ျဖတ္သန္းေနေသာေလာက ေလာကခ်င္း မတူညီဟု ဆုိလုိေပသည္)။ ဒုကၡဟု ေျပာလ်င္ ထုိလူ၏ ကံသုံးပါးတြင္ ျဖစ္ေနေသာ မလုိလားဖြယ္ရာ အေျခအေနဆုိးတုိ႔ကုိ ရည္ညႊန္းျခင္းျဖစ္ျပီး ဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္သည္ဆုိရာတြင္လည္း အထက္ပါကံသုံးပါးတုိ႔၏ ဆုိခဲ့ျပီးအေျခအေနဆိုးတုိ႔မွ လြတ္ေျမာက္ကာ လူတစ္ေယာက္ အညြန္႔တလူလူ ျဖဴ ျဖဴစင္စင္ျဖစ္ေနေသာ အေျခအေနကုိပင္ ဆုိလုိျခင္း ျဖစ္သည္။
လူတစ္ေယာက္တြင္ မူလ ေမြးရာပါ ျဖစ္တည္မႈအျဖစ္ ခႏြာ ၅ ပါး ျဖင့္္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ၃၂ ေကာဌာသျဖင့္္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဓာတ္ႀကီး ၄ ပါးျဖင့္္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သုိ႔မဟုတ္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ရုပ္နဲ႔ နာမ္ႏွစ္ပါးတည္းျဖင့္္ေသာ္လည္း ဖြဲ႕စည္းထားျခင္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မည္။ သုိ႔မဟုတ္ ဒီထက္ ပုိမုိ နက္နဲေသာ အေျခအေနတြင္ လူ႔ျဖစ္တည္မႈတြင္ “သူငါဟူသည္ အမွန္တကယ္ မရွိ၊ အရွိတရားဟူ၍ ဗလာသုညသာ ရွိသည္”ဟု ေျပာ၍ ရခ်င္ရမည္။ သုိ႔ေသာ္ ဗုဒၶဘာသာအေနျဖင့္ ထုိသုိ႔ေသာ လူ႔မူလကုိ လုိအပ္သည္ထက္ ပုိမုိ အေသးစိတ္ ခြဲျခားေ၀ဖန္မႈမ်ိဳးမ်ား မျပဳလုပ္ဘဲ (ထုိသုိ႔ လူကုိ ခြဲစိတ္မႈလုပ္ေသာ၀ါဒကုိ ဗုဒၶ အမွန္တကယ္ညႊန္ျပေသာ အမွန္တရားအျဖစ္ မယုံႀကည္ဘဲ ေနာက္ပုိင္းမွ ေပၚထြန္းလာေသာ သုည၀ါဒတုိ႔မွ ေျပာင္းလဲဖြင့္ဆုိထားသည့္ အနက္မ်ားသာ ျဖစ္သည္ဟု ျမင္ျပီး) လူတစ္ေယာက္ကုိ လူတစ္ေယာက္အျဖစ္နဲ႔သာ ထားကာ ထုိလူမွ ထုတ္လုပ္အပ္ေသာ ထုိသူ၏ ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံ ဥပါဒါနကၡႏၶာမ်ား၏ ဆုိးျခင္းေကာင္းျခင္း၊ ယုတ္ျခင္းျမတ္ျခင္းစသည္ကုိ ပုိင္းျခားေ၀ဖန္ျခင္းသည္သာ ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တုိင္၏ တရားျဖစ္သည္ဟု နားလည္သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဗုဒၶ၏ ကမၼ၀ါဒဆုိသည္မွာ “ကမၼံ သေတၱ ၀ိဘဇတိ= ကံသည္ သတၱ၀ါတုိ႔ကုိ ခြဲျခား၏”ဟူသည့္ ေဒသနာအတုိင္း “လူသည္ လူအျဖစ္ ကိန္းေသျဖစ္ျပီး ထုိလူ႔မွာ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ ကံသုံးပါးက ထုိသူ႕ကုိ သတၱ၀ါတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးဘ၀သုိ႔ ၀င္ပူေစျခင္း၊ (အရိယာသူေတာ္စင္အျဖစ္ စင္ႀကယ္ေစျခင္း) တုိ႔ကုိ ျဖစ္ေစသည္။

shan said...

အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ စတုကၠနိပါတ္၊ ေရာဟိတႆသုတ္တြင္ လာသည့္ “သညာနဲ႔ စိတ္ရွိေသာ ဤတစ္လံမွ်ေလာက္ေသာ ကုိယ္ေပၚမွာပင္ ဒုကၡ၊ ဒုကၡျဖစ္ေႀကာင္း၊ ဒုကၡျငိမ္းမႈနဲ႔ ဒုကၡျငိမ္းမႈသုိ႔ သြားရာလမ္းတု႔ိကုိ ငါ ဘုရား ပညတ္ေတာ္မူ၏” ဟူသည့္ ေဒသနာေတာ္ႏွင့္ “သႏၵိဌိေကာ = လက္ေတြ႔မ်က္ေတြ႔ က်ေသာတရားသာလွ်င္ ဗုဒၶ၏ တရား” ဟူသည့္ တရားေတာ္၏ ဂုဏ္ေတာ္တုိ႔ကုိ လက္ကုိင္ျပဳျပီး လူတစ္ေယာက္ လက္လွမ္းမမီနုိင္ေသာ မေမြးဖြားခင္ အတိတ္ကာလက ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ေသာအရာ၊ ေသဆုံးျပီးေနာက္ ျဖစ္ပ်က္လာမယ့္အရာ၊ အတိတ္ဘ၀၊ ေနာက္ဘ၀၊ ပရေလာက စသည္တုိ႔ကို မေျပာဘဲ လက္ေတြ႔မ်က္ေတြ႔ ရင္ဆုိင္ေတြ႔ႀကဳံေနရေသာ ေမြးဖြားခ်ိန္မွ ေသဆုံးခ်ိန္အထိတည္ရွိေနသည့္ ပစၥဳပၸန္ျဖစ္တည္မႈကုိသာ ဦးစားေပးလ်က္ ထုိပစၥဳပၸန္ဘ၀မွာပင္ လူ၏ တစ္ဘ၀ကမွ အျခားတစ္ဘ၀သုိ႔ိ ကူးေျပာင္းက်င္လည္ေနႀကပုံ၊ ဒုကၡေတြ႔ႀကဳံရပုံ၊ ထုိဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ အားထုတ္ပုံနည္းလမ္း စသည္တုိ႔ကုိ တည္ေဆာက္ျပေသာ ဘာသာျဖစ္သည္။ လူတစ္ေယာက္သည္ ေမြးဖြားခ်ိန္မွ ေသဆုံးခ်ိန္အတြင္း ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံဟူေသာ ကံသုံးမ်ိဳးျဖင့္ ျပဳမူတုန္႔ျပန္သည္။ ထုိကံသုံးမ်ိဳးကပင္ ထုိသူ မည္သူမည္၀ါ၊ မည္သည့္ဘုံမွာ ေနသည္၊ မည္သုိ႔ေသာေလာကအျမင္ျဖင့္ မည္သုိ႔ ျပဳမူေနထုိင္သည္ဆုိသည္ကုိ အဆုံးအျဖတ္ျပဳသည္၊ (ေနထုိင္ေသာ ကမၻာခ်င္းတူေသာ္ျငား သူခုိးတစ္ေယာက္ျမင္ေသာ ေလာကႏွင့္ ျဖဴစင္သူတစ္ေယာက္ ္ျဖတ္သန္းေနေသာေလာက ေလာကခ်င္း မတူညီဟု ဆုိလုိေပသည္)။ ဒုကၡဟု ေျပာလ်င္ ထုိလူ၏ ကံသုံးပါးတြင္ ျဖစ္ေနေသာ မလုိလားဖြယ္ရာ အေျခအေနဆုိးတုိ႔ကုိ ရည္ညႊန္းျခင္းျဖစ္ျပီး ဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္သည္ဆုိရာတြင္လည္း အထက္ပါကံသုံးပါးတုိ႔၏ ဆုိခဲ့ျပီးအေျခအေနဆိုးတုိ႔မွ လြတ္ေျမာက္ကာ လူတစ္ေယာက္ အညြန္႔တလူလူ ျဖဴ ျဖဴစင္စင္ျဖစ္ေနေသာ အေျခအေနကုိပင္ ဆုိလုိျခင္း ျဖစ္သည္။
လူတစ္ေယာက္တြင္ မူလ ေမြးရာပါ ျဖစ္တည္မႈအျဖစ္ ခႏြာ ၅ ပါး ျဖင့္္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ၃၂ ေကာဌာသျဖင့္္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဓာတ္ႀကီး ၄ ပါးျဖင့္္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သုိ႔မဟုတ္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ရုပ္နဲ႔ နာမ္ႏွစ္ပါးတည္းျဖင့္္ေသာ္လည္း ဖြဲ႕စည္းထားျခင္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မည္။ သုိ႔မဟုတ္ ဒီထက္ ပုိမုိ နက္နဲေသာ အေျခအေနတြင္ လူ႔ျဖစ္တည္မႈတြင္ “သူငါဟူသည္ အမွန္တကယ္ မရွိ၊ အရွိတရားဟူ၍ ဗလာသုညသာ ရွိသည္”ဟု ေျပာ၍ ရခ်င္ရမည္။ သုိ႔ေသာ္ ဗုဒၶဘာသာအေနျဖင့္ ထုိသုိ႔ေသာ လူ႔မူလကုိ လုိအပ္သည္ထက္ ပုိမုိ အေသးစိတ္ ခြဲျခားေ၀ဖန္မႈမ်ိဳးမ်ား မျပဳလုပ္ဘဲ (ထုိသုိ႔ လူကုိ ခြဲစိတ္မႈလုပ္ေသာ၀ါဒကုိ ဗုဒၶ အမွန္တကယ္ညႊန္ျပေသာ အမွန္တရားအျဖစ္ မယုံႀကည္ဘဲ ေနာက္ပုိင္းမွ ေပၚထြန္းလာေသာ သုည၀ါဒတုိ႔မွ ေျပာင္းလဲဖြင့္ဆုိထားသည့္ အနက္မ်ားသာ ျဖစ္သည္ဟု ျမင္ျပီး) လူတစ္ေယာက္ကုိ လူတစ္ေယာက္အျဖစ္နဲ႔သာ ထားကာ ထုိလူမွ ထုတ္လုပ္အပ္ေသာ ထုိသူ၏ ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံ ဥပါဒါနကၡႏၶာမ်ား၏ ဆုိးျခင္းေကာင္းျခင္း၊ ယုတ္ျခင္းျမတ္ျခင္းစသည္ကုိ ပုိင္းျခားေ၀ဖန္ျခင္းသည္သာ ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တုိင္၏ တရားျဖစ္သည္ဟု နားလည္သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဗုဒၶ၏ ကမၼ၀ါဒဆုိသည္မွာ “ကမၼံ သေတၱ ၀ိဘဇတိ= ကံသည္ သတၱ၀ါတုိ႔ကုိ ခြဲျခား၏”ဟူသည့္ ေဒသနာအတုိင္း “လူသည္ လူအျဖစ္ ကိန္းေသျဖစ္ျပီး ထုိလူ႔မွာ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ ကံသုံးပါးက ထုိသူ႕ကုိ သတၱ၀ါတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးဘ၀သုိ႔ ၀င္ပူေစျခင္း၊ (အရိယာသူေတာ္စင္အျဖစ္ စင္ႀကယ္ေစျခင္း) တုိ႔ကုိ ျဖစ္ေစသည္။